بهترین لنز های سینمایی در سال 2020

لنز سینمایی
در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در pinterest به اشتراک بگذارید

بیایید نگاهی به برخی از بهترین لنز های سینمایی و جذاب‌ترین آنها که امسال منتشر شده‌اند، بیاندازیم.

هنگام خلق تصاویر سینمایی، فیلمسازان و سازندگان متوجه می شوند که لزوماً انتخاب دوربین مهم نیست، بلکه لنزی است که در مقابل آن قرار می دهید و مهمتر از آن، نوری است که برای آن لنز ایجاد می کنید.

امسال تعداد زیادی لنز عرضه شد. همه چیز از پرایم کم‌هزینه گرفته تا زوم بالا. در حالی که بسیاری از سازندگان از لنزهای ثابت برای ویدیو استفاده می کنند، لنزهای سینمایی به تنهایی در یک کلاس هستند. آنها به طور خاص برای تولید فیلم و ویدئو طراحی شده اند.

چندین ویژگی یک لنز سینمایی آن را از یک لنز ثابت جدا می کند. یک لنز سینما به طور کلی دارای دیافراگم T-stop است که اندازه‌گیری نوری را انجام می دهد که از طریق لنز منتقل می‌شود، در حالی که یک F-stop نسبتی بر اساس فاصله کانونی و دهانه لنز است. F-stop اساساً یک محاسبه هندسی است، در حالی که T-stop هنگام سنجش میزان عبور نور از طریق عدسی دقیق تر است. به همین دلیل است که لنزهای سینمایی قیمت بالاتری دارند.

لنزهای سینمایی معمولاً دارای فواصل کانونی و علامت گذاری دیافراگم در دو حلقه جداگانه هستند. حلقه‌های فوکوس، دیافراگم و زوم معمولاً دارای چرخ دنده‌های استاندارد 0.8 متری هستند که برای سیستم‌های فوکوس دنبال می‌شوند. شیشه های داخل لنز معمولاً متفاوت ساخته می شوند که به طور کلی آنها را گران تر از لنزهای ثابت می کند. از نظر کیفیت، هدف لنزهای سینمایی این است که تنفس فوکوس، اعوجاج و انحرافات را به حداقل برسانند، حتی بیشتر از لنزهای ثابت.

حتی با این درک، ما پیشنهاد نمی کنیم که لنزهای سینمایی بهتر از لنزهای ثابت هستند. آنها فقط ابزارهای نوری متفاوتی هستند که می توانید برای بیان داستان بصری خود از آنها استفاده کنید. بسیاری از فیلمسازانی که به دنبال نگهداری پول نقد در بانک هستند، از لنزهای ثابت برای فیلمبرداری با موفقیت بزرگ استفاده می کنند. لنزهای ثابت مزایای خود را نسبت به لنزهای سینمایی دارند که عموماً لنزهای فوکوس دستی هستند.

بنابراین وقتی صحبت از ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار، لرزش‌گیر اپتیکال، اندازه و وزن می‌شود، لنز ثابت دارای یک مزیت است.

بیایید نگاهی بیندازیم به لنزهای سینمایی که امسال برجسته بودند.

  1. Laowa OOOM 25-100mm T2.9

Venus Optics شرکتی است که در پشت برند Laowa قرار دارد و آنها در ایجاد فواصل کانونی منحصربه‌فرد در جهان عریض و ماکرو در لنزهای ثابت و سینمایی مهارت دارند. OOOM 25-100mm T2.9 اولین لنز زوم سینمایی آنهاست و ما کاملاً تحت تأثیر این لنز هستیم.

این لنز با پوشش Super 35 و طراحی دیافراگم 9 تیغه، فوکوس 300 درجه را با حداقل تنفس برای فوکوس صاف و نرم فراهم می کند. دیافراگم T2.9 نیز بسیار سریع است و در تمام محدوده کانونی ثابت می ماند.

حتی چشمگیرتر حداقل فاصله فوکوس آن 1.97 فوت (60 سانتی متر) است که آن را با Fujinon Premista 28-100mm T2.9 مقایسه می کند، یک لنز فوق العاده و در عین حال گران قیمت که سنسورهای فول فریم را پوشش می دهد.

یکی از مقرون به صرفه‌ترین لنزهای زوم سینمایی است.

2. Sony FE C 16-35mm T3.1 G

این اولین پرش سونی به یک لنز زوم فول فریم است. FE C 16-35mm T3.1 G بخشی از سری G Master، تمام ویژگی‌های نوری مورد نیاز برای سرکوب انحرافات، اعوجاج، انحنای میدان و آستیگماتیسم را دارد. همچنین پوشش نانو AR برای کاهش شبح و شعله ور شدن وجود دارد.

نکته منحصر به فرد در مورد این لنز سینمایی این است که با سیستم فوکوس خودکار سونی که در دوربین های آلفا و دوربین های فیلمبرداری بزرگتر مانند FX9 و FX6 یافت می شود، سازگار است. زوم از حالت دستی به سروو قابل تغییر است و پرتاب فوکوس 120 درجه است و نشانگرهای مقیاس فاصله برای مشاهده آسان وجود دارد.

این لنز طراحی دیافراگم 11 تیغه‌ای را به همراه یک بوکه گرد زیبا در همه دیافراگم‌ها ارائه می‌کند. لنز T3.1 (F2.8) به دلیل محدوده کانونی خود قابل احترام است و همانطور که در لنزهای سینمایی انتظار دارید، دارای دنده های استاندارد 0.8 متری برای فوکوس، عنبیه و زوم است.

3.Vazen 65mm Anamorphic

Vazen اکنون دارای سه لنز آنامورفیک برای سنسورهای Micro Four Thirds است که شامل 28mm T2.2 1.8x، 40mm T2 1.8x و آخرین 65mm T2 1.8x می‌شود.

لنز 65 میلی‌متری T2 1.8x از طراحی اپتیکال مشابهی با سایر لنزهای Micro Four Third در خط پیروی می‌کند و از تصویر آبی مشخص، اما نه بیش از حد اشباع‌شده، شعله ور شدن افقی و ظاهر سینمایی عریض استفاده می‌کند.

فشار 1.8 برابری نسبت تصویر 2.39:1 را هنگام استفاده با سنسورهای MFT مانند دوربین‌های سینمای جیبی 4K یا دوربین‌های GH پاناسونیک ایجاد می‌کند. لنزها وقتی کاملا باز هستند شارپ هستند و دیافراگم T2.0 با عکاسی در نور کم به شما کمک می کند. همانطور که در مورد لنزهای سینمایی انتظار دارید، این سری دارای چرخ دنده های استاندارد 0.8 مد برای هر دو حلقه فوکوس و دیافراگم است که آن را با سیستم فوکوس سازگار می کند.

4.Canon Cine Servo 25-250mm T2.95-3.95

برای بسیاری از ما، این یک لنز مقدس است.

لنز 30000 دلاری 4K دارای زوم اپتیکال 10 برابر با توسعه دهنده اپتیکال 1.5 برابر است که انتهای تله فوتو را به 375 میلی متر افزایش می دهد. سنسورهای Super 35 را پوشش می دهد و با ظاهر سایر لنزهای CINE-SERVO مطابقت دارد که شامل لنزهای 17-120 میلی متری و 50-1000 میلی متری است.

برای فیلم های مستند و تیراندازی ENG ایده آل است. این لنز نیز بسیار سبک است و وزن آن حدود 6.7 پوند است و در پایه PL یا EF موجود است. با پایه EF، لنز با عملکردهای فوکوس خودکار کانن از جمله فوکوس خودکار پیوسته، فوکوس خودکار یک شات، و راهنماهای فوکوس سازگار است.

5. Tokina 25-75mm T2.9

ما همیشه از لنزهای توکینا لذت برده ایم. آنها کمی زیر نظر رادار هستند و خیلی گران نیستند، اما برای تیرانداز مستقل، ممکن است کمی دور از دسترس باشند و در دسته فقط اجاره ای قرار بگیرند. دوربین 25-75 میلی متری T2.9 به زوم های 11-20 میلی متری و 50-135 میلی متری می پیوندد و این سه گزینه را به گزینه ای مناسب برای ضبط تصاویر Super 35 تبدیل می کند.

هر سه لنز دارای ویژگی‌های اپتیکال مشابهی از جمله طراحی parfocal برای حفظ فوکوس در حین زوم، تنفس محدود با فوکوس و اعوجاج کم هستند. آنها کمی سنگین تر و طولانی تر از Sigma High Speed ​​Primes هستند، اما چیزی که ما در مورد آنها دوست داریم این است که شیشه سیگما نیستند. همان‌قدر که ما سیگما را دوست داریم، لنزها به دلیل قیمت آن همه جا هستند. این به شکل واقعی آنلاین تبدیل شده است، و اگرچه این چیز بدی نیست، دیدن چیزی منحصر به فرد همیشه خوب است

6 . Samyang VDSLR MK2 Primes

Samyang یا Rokinon، کار بسیار خوبی برای جابجایی لنزهای ثابت برای استفاده در سینما انجام می‌دهد. خط VDSLR MK2 (Rokinon Cine DSX) با کاهش وزن، بهبود تطابق رنگ، افزودن آب بندی بهتر در آب و هوا، همراه با چرخ دنده های استاندارد 0.8 مد آن و دیافراگم بدون کلیک مناسب ویدئو، قدمی فراتر می گذارد.

چهار فاصله کانونی وجود دارد که فول فریم را با دیافراگم سریع T1.5 پوشش می دهد. 24 میلی متر، 35 میلی متر، 50 میلی متر و 85 میلی متر دارای عناصر لنز غیر کروی برای کاهش انحراف هستند. هر لنز در پایه‌های مختلف از جمله Sony E، Canon RF و Fujifilm موجود است

7 . Fujifilm Premista 19-45mm T2.9

سخت است که به Premista 19-45mm T2.9 اشاره نکنیم. این لنز یک جانور است که سنسورهای با فرمت بزرگ را تا یک دایره تصویر 46.3 میلی متری پوشش می دهد. با اضافه شدن این زوم جدید، خط تولید Premista یکپارچه است و شامل یک T2.9 28-100mm یا T2.9-3.5 80-250mm است.

همانطور که انتظار دارید، زوم دارای ویژگی های مشابه تصویر، از جمله نمایش رنگ، شعله ور شدن قابل کنترل با حداقل شبح، و کاهش اعوجاج در کل محدوده زوم است. این لنزها همچنین با هر دو فناوری i/Technology کوک و فناوری Zeiss eXtended Data سازگار هستند.

با فوکوس، عنبیه و حلقه های زوم منطبق، پرتاب فوکوس 280 درجه، هر یک از لنزها ارزش اجاره برای تولید بعدی شما را دارند.

شما کاربران می توانید با تماس با کارشناسان دیجیلا استور لنز سینمایی مورد پسند خود را به ما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

در خبرنامه ما عضو شوید

با عضویت در خبرنامه دیجیلا علاوه بر با خبر شدن از پست های جدید، کمپین ها و تخفیف های دیجیلا را نیز از دست نخواهید داد!

این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

در facebook به اشتراک بگذارید
در google به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید